30 oktober 2014

Skola och prat om tvåspråkighet


Några bilder från mobilen som jag inte publicerat på bloggen

Gillar egentligen inte bär eller frukt i glass men denna som innehöll chokladglass och hallonsylt var god// Tidig skolmorgon// Längtar tillbaka till paradiset

Idag var det en lugn dag i skolan. Hade en lektion från 8-9. Sedan hade jag tre timmar hål då jag såg på film och övade på prov. Lektionen efter det hade en kvinna föreläsning i klassen och sista lektionen som var från 13-14 hade jag finska och då var vi på datorerna.

När jag kom hem såg jag på tv och packade sedan upp väskan. Åt just en sen middag och läste ett väldigt intressant inlägg om tvåspråkighet. Nu ska jag fortsätta öva på prov. Har mycket ord kvar att öva på och lite grammatik också. Ska se klart Catching Fire efter övandet. Måste se den nu före Mockingjay part 1 kommer ut. Kan inte vänta mer!

Imorgon ska jag till Helsingfors igen så då får ni ett tidsinställt inlägg som handlar om vad jag vill göra före jag dör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar