25 april 2014

Ny information

I dag har det varit en lite mer speciell fredag. Skolan började klockan 8. Då hade jag först en lektion modersmål 10, sedan samhällslära och efter det två lektioner modersmål. Efter maten hade vi fem minuter musik (sista gången för i år). Sedan såg jag, Susanna, Erika och Lotta på TVD och en del av filmen That Awkward Moment (som inte ens kommit ut på bio i Finland!). Ska se resten senare i dag. Har länge väntat på denna film.

Från klockan 14-15 (slutade en timme tidigare i dag) hade jag engelska. Skulle jobba på mitt arbete som är om en park i Irland men det blev inte så mycket av det, eftersom vi hade fått information om våra familjer vi skall bo hos i England. Min och Erikas värdfamilj består av föräldrar och fyra barn som alla är under 10 år gamla. Dessutom har de tre hundar och höns. Kommer vara full rulle på hela tiden! Men det blir säkert riktigt roligt i alla fall. Är nog lite nervös dock. Men vem skulle inte vara det?

Jag åt just upp min portion med Ben&Jerry's. Nu skall jag göra läxor (på en fredag?), har faktiskt massor med läxor,två böcker som skall läsas och två projekt som jag måste jobba på före vi åker till England med en del av klassen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar