26 maj 2013

Stafettkarneval 2013

Ja, nu är Stafettkarnevalen 2013 över. Dagen man väntat på rätt så läge är nu förbi.
Startade alltså sex-tiden på morgonen från Ingå. Steg upp 04:30 så jag var jätte trött men det gick snabbt över. När vi var framme började vi genast heja. Eftersom vi hade rosa peruker fick vi ganska mycket uppmärksamhet och vi syntes bra på både nära och långt håll. Det märkte vi när vi gick med vår maskot på inmarchen :) Vi hejade länge och orkade ganska bra men i slutet gav vi upp. Vi orkade inte mer. Eller jag orkade inte mer. Men det bästa av allt var att vi vann maskot-tävlingen! Den rosa bussen som vi hejarklacksledare hade jobbat många timmar på vann! Jag kan inte riktigt förstå det än.
När vi gick ner för att ta emot vårt pris blev vi intervjuade fyra gånger. Vi fick 6 kg Karl Fazer och en Vandrarpokal. I pokalen skall vi gravera in Källhagens skola 2013. Nästa år är det någon annan som graverar in sin skolas namn.
Vi hamnade i HBL (klicka här för att se artikeln). Tycker videon är ganska rolig, haha! Vi är inte riktigt vana med att bli filmade tror jag :)
Efter Stafettkarnevalen hade jag massor med energi i bussen. Jag skrattade och skrattade hela bussresan hem. Hade tyvärr inte lika mycket energi på 9bal efterfesten, men det var roligt i alla fall! Hade mina underbara kompisar där också. Vi talade, dansade och skrattade så det var en lyckad kväll :)
När jag kom hem ca. 00:30 somnade jag nästan genast. Inte konstigt efter att ha varit uppe över 20 timmar.
Idag är jag sjuk. Halsen och magmusklerna är sjuka, jag kan inte tala och jag har snuva. Har dessutom jätte mycket att göra idag så jag hinner inte vila så mycket. Imorgon åker vi ju på klassresa till Åland så jag måste packa och fixa allt klart för det blir tidig väckning imorgon igen. 03:30 skall jag upp. Dör av bara tanken! Skall också dammsuga hela huset och hälsa på Cedric och Mixu idag.
Eftersom jag åker på klassresa kommer jag inte kunna blogga men jag skall försöka slänga in en låt eller ett tidsinställt inlägg i alla fall. Nu måste jag gå och packa! Hoppas ni orkade läsa hela inlägget. Det blev ju rätt så långt!


Väntar på att få gå in på plan med vår maskot


Proud

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar