27 november 2017

Min aknehistoria del 14 - Månad 5 efter Isotretinoin

Då är det dags för et akneinlägg igen. Det har gått dryga två månader sedan jag publicerade det senaste akneinlägget. Då hade det gått tre månader sedan jag slutade med Isotretinoin så nu har det gått dryga fem månader sedan kurens slut.
Jag använder fortfarande samma produkter som då, det vill säga Lush Ocean Salt ansiktspeeling och Differin-gelet. Gelet har jag dock inte använt på ett tag då jag senast jag använde det fick eksem runt munnen. Det var för cirka en månad sedan och det sitter fortfarande kvar. Suck. Sebamed som jag tvättade ansiktet med förut har jag bytt ut till Cetaphils ansiktstvätt som jag köpte i Sverige. Man får tyvärr inte tag på det i Finland. 


Så här ser min hy ut just nu.



Jag är helt nöjd med min hy just nu men jag har fått en massa smått i pannan. Vet dock ej om det beror på stress, vädret eller på att jag får tillbaka min akne. Mina kinder har hållits relativt finn-fria. Ärren på kinderna har blivit ljusare.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar