17 september 2017

Min aknehistoria del 13 - Månad 3 efter Isotretinoin

Det har gått över tre månader sedan jag slutade med aknemedicinen Isotretinoin och jag tycker det är dags för ett akneinlägg.
I det senaste inlägget, som jag publicerade för cirka två månader sedan, nämnde jag att jag skulle börja använda ett Isotretinoin gel som heter Differin. Jag har köpt en tub (för sjuka 35 euro!!) och använt av gelet nu och då när någon finne uppenbarat sig. Enligt anvisningar skall jag använda gelet cirka en gång i veckan, men för en tid sedan då jag fick flera finnar, använde jag det lite för mycket och jag fick eksem runt ögonen. Så nu håller jag mig till en till två gånger i veckan.


Som sagt kostade denna tub 35 euro, men man behöver jättelite gel så den kommer nog räcka ett bra tag. Förutom denna produkt använder jag Lush ekologiska och veganska ansiktsprodukter några gånger i veckan och Sosars Sacred Forest Peat Mask då jag känner att min hy är ofräsch.

Så här ser min hy ut just nu.



Om man kollar riktigt noga kan man se att ärren sitter kvar men inte lika tydligt som för, vilket jag tror beror på Differin-gelet. 
Och nej, min hy är fortfarande inte perfekt men jag är otroligt nöjd över resultatet medicinen gav. Det är som om jag äntligen kan känna mig bekväm i min egen hy. 

Om du funderar på att börja med denna medicin kan jag verkligen rekommendera den. Det är ett helvete under själva kuren men känslan efteråt och resultatet gör det så värt det. Skulle jag få återfall skulle jag definitivt välja denna medicin igen. Det finns risker men det finns även de som går in i en depression på grund av sina hudproblem. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar