1 augusti 2017

Sandra tipsar: DIY kaffeskrubb


Kaffeskrubb har varit väldigt populärt en längre tid så jag ville testa om det var så bra som jag läst/hört. Jag tog några matskedar kaffesump och några matskedar kokosolja och blandade. Eftersom kokosolja "smälter" lätt kan man förvara skrubben i kylskåpet, beroende på hur kornig man vill att skrubben ska vara. Jag förvarade min i kylskåpet och jag tycker att konsistensen blev bra.
Jag tycker skrubben blev riktigt bra! Eftersom den innehåller kokosolja blir benen otroligt mjuka och återfuktade efteråt. Ingen salva behövs. 5/5 poäng till min hemgjorda skrubb. 

Idag har jag plockat en massa rödvinbär och legat ute i solen och läst. Minns inte vad annat jag gjort, haha. En tråkig dag med andra ord. Idag borde jag försöka lägga mig i tid. Drömarbetstagare som man är (skämtar, haha) tog jag emot en extra jobbtur på min sista lediga dag, vilket betyder väckning klockan 6:00.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar