29 april 2017

Min aknehistoria del 10 - Isotretinoin månad 8

Sedan senaste akneinlägg har det inte hänt så mycket. Jag hämtade ju ut de sista pillren och jag har ungefär 10 av dem kvar. I början av nästa månad skall jag ringa hudläkaren och se hur vi gör i framtiden. Med tanke på mängden piller jag ätit skulle jag kunna fortsätta ytterligare en månad för att nå maximal dos. Det innebär ju att chansen är större för aknen att inte komma tillbaka efter medicinens slut. Finns denna möjlighet så tror jag att jag tar den. Hellre en månad till nu än nio månader till senare i livet.
En ny biverkning denna månad är eksem på händerna. Jag får dessa eksem endast då jag använder handskar på jobbet och trots att jag använt handskar tusen gånger förut är det först nu jag har fått utslag. Jag märker dessutom att mitt hår har blivit sjukt mycket tunnare. Inte kul. Jag har även haft otroligt ont i näsan på grund av torra slemhinnor.

Här kommer bilder på hur min hy ser ut just nu. Har fortfarande en massa ärr (som inte kommer gå bort på länge) och ett par upprivna "finnar".


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar