29 november 2016

Min aknehistoria del 6 - Isotretinoin månad 3

Som sagt besökte jag hudläkaren den 1 november. Jag fick veta att jag hade fyra månader kvar av min kur. Nu har jag ätit medicinen i tre månader och har alltså tre månader kvar. Tiden går så snabbt.
Vi höjde inte min dos då dosen räknas ut enligt vikten. Den nya läkaren rekommenderade att lämna bort mjölkprodukter så långt det går. Jag har läst och hört att man skall göra det, men inte tänkt på det desto mer, men nu har jag minskat på mjölkintaget. Min läkare sade också att man skall börja se resultat under den tredje månaden. Det har jag gjort. Jag har inte fått en enda finne i pannan denna månad. På kinderna får jag nu och då någon enstaka finne men de flesta är "gamla".
Läkaren kunde även se (ni kan säkert också se det på bilderna) att mina kinder är fulla med röda stora ärr men enligt henne skall de börja försvinna både under slutet av kuren och efter den.

Jag har bara fått en ny biverkning denna månad. Näsblod. En vanlig biverkning då det blir kallare ute och slemhinnorna i näsan blir torra. Huden har även varit torrare än vanligt och hårbotten lika så.

Jag har inte hittat några nya produkter för min torra hy så jag kör på de jag visade i mitt senaste inlägg.

Här är bilder på hur min ansikte ser ut just nu. Inga stora förändringar men det hade jag inte väntat mig heller. Fastän ni inte kan se resultat kan jag göra det. Huden är mycket jämnare och slätare än förut och jag har ett slags lyster i ansiktet jag inte haft tidigare.



Ursäkta för att jag ser så sliten ut och för att min hår är smutsigt, haha, men jag är faktiskt sjuk och jag måste ta bilder till er idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar