30 november 2016

Hemma från skolan och pumppasoppa

Igår skippade jag faktiskt skolan då jag mitt i allt, passligt före ett fartfyllt veckoslut, blev sjuk. Täppt näsa, huvudvärk och halsont.
Jag låg mest i sängen och såg på film och serier och gjorde en skoluppgift.
Stannade hemma från skolan idag också då jag fortfarande är sjuk. Det är så tråkigt att vara sjuk.
Jag har, som igår, sett på serier och bara vilat.
Jag har också läst lite danska. Har danskatent imorgon och det ser dåligt ut för mig. Jag tror inte jag klarar tenten då jag läst så lite. 
Just nu är jag på väg hem från stan. Jag var ute på en kort promenad med Erika och så handlade jag mat. Efter två dagar inne i lägenheten var det skönt att komma ut i den friska luften.
När jag kommer hem skall jag fortsätta läsa danska så länge jag orkar. 


Pumppasoppa är min favoriträtt just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar