31 oktober 2016

Otursdag

Min dag började riktigt dåligt. Jag steg upp klockan 7 för att jag skulle hinna ta en dusch, göra ett laboratoriebesök och ett biblioteksbesök innan klockan 10. Som ni kanske förstod på rubriken var det långt ifrån vad jag hann med.
Först satt jag i kö till laboratoriet i en timme. När det blev min tur och jag skulle ta några prover konstaterade läkaren att jag är på fel sjukhus. Fail. Jag blir så råddig av att bo i en stor stad. Hur skall man någonsin lära sig hitta till rätt ställe eller rätt byggnad? Efter det misstaget skulle jag hoppa på en buss till det andra sjukhuset. Jag hoppade på en buss som körde åt fel håll. Jag steg av den och hoppade på en ny buss åt rätt håll och rätt ställe men jag åkte för långt. Så jag steg av bussen och gick ett par kilometer.
Väl framme på rätt ställe och efter proverna var klockan så mycket att jag missade en viktig grammatiklektion. Och jag kom inte ihåg att man skulle ha nyckel till biblioteket. Fan.
Jag gick i alla fall till skolan och åt lunch med klasskompisarna och sedan blev det lite shopping i stan. Vi köpte några saker vi behöver för att kunna sy fast märken på våra halare. Det skall bli så roligt att sy tillsammans.
Resten av dagen har gått åt till att bara ta det lugnt. Jag är fortfarande sliten från lördagen.


Ni som tror att min lägenhet är städad hela tiden tror verkligen fel, haha. Så här ser min diskho ut 90% av tiden. Att diska är verkligen inte min favoritsyssla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar