13 oktober 2016

Mysdag

Idag skulle jag ha en lektion danska och sedan skulle jag ta veckoslut. Danskan blev dock inställd så weekend came early även denna vecka. Skulle kanske ha skippat lektionen i alla fall då jag känner att jag håller på att bli sjuk igen. Jag blir lätt sjuk efter utomlandsresor då luftkonditioneringen på flygplanen är så kraftig.
Detta veckoslut stannar jag kvar i Åbo och konstigt nog känns det riktigt bra. För första gången känns det som om jag vill bli kvar för att jag trivs här. Då man kommer in i gruppen börjar man trivas och jag känner inte riktigt att jag gjort det förrän nu. Jag var ju borta förra veckan och då missade jag en hel del men efter utekvällen på tisdag känns det bra. Det känns som om det kommer bli några riktigt bra studieår.
Idag har jag sett på en massa serier. Missar man alla serier en vecka har man ju åtminstone 10 avsnitt osedda. Jag har även lagat mat åt mig och bara myst och druckit x antal koppar te.
Jag skulle åka in till stan, på Hullut Påivät, men jag orkade inte. Får ta det någon annan dag istället.
De två senaste timmarna har jag jobbat på skolarbeten. De två följande timmarna fortsätter på samma sätt. Skolarbete, ishockey, skolarbete, ishcokey osv.


Pyjamas- och mysdag idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar