3 oktober 2016

Första dagen på Cypern

Jag hade alarmet på klockan 3 inatt. Jag sov under tre timmar så när jag steg upp var jag väldigt trött.
Klockan 3:30 startade vi mot flygfältet och vi var på plats klockan 5, två timmar innan flyget skulle lyfta. Så blev det inte. Flyget lyfte klockan 08:30 så vi var framme på hotellet först klockan 15.
När vi kom fram fick vi våra rum. När vi hämtat upp våra saker gick vi genast ner till poolen och lade oss i solstolarna. Det är så varmt här. 35 grader och sol. Det är varmare än vad det brukar vara i oktober, men jag klagar inte. Det är precis som jag vill ha det.


Morgonmål på Starbucks. Eftersom det är höst har Starbucks tagit in pumpkin spice-smaken igen.



Köpte dessa (nya?) Pringles på flygfältet. De var äckligt goda.



Detta är inte bara semester. Att vara borta från skolan innebär mycket självarbete.


Vi kom nyss hem från en runda på "stan". Vi käkade middag på favoritstället Hippocampus och handlade morgonmål. Vi bor på samma ställe som år 2013 och 2014 ifall någon tycker att stället ser bekant ut.

Klockan är inte ens 21 men jag tänkte faktiskt lägga mig snart. Jag har ju varit uppe sedan klockan 3 inatt så tröttheten kan inte längre undvikas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar