12 september 2016

Vad studerar jag? Vad gör vi på lektionerna?

Igår då familjen var på besök ville mamma att jag skulle skriva på bloggen vad jag gör i skolan för att det kan vara intressant att läsa om. De flesta av er kanske inte ens vet vad jag studerar så jag kan ju börja med att berätta det. Jag studerar svenska i Åbo Akademi. Tanken var att jag skulle bli journalist men jag vet inte längre. Man kan ju bli lite allt möjligt då man inte får något konkret yrke. Det kan vara både positivt och negativt då arbetslösheten för akademiker är väldigt hög idag.
Idag hade jag två lektioner grammatik. Som ni kanske förstår lärde vi oss grammatik. Just nu lär vi oss allt om substantiv och adjektiv. Jag skall försöka komma ihåg att berätta vad vi gör på lektionerna. Jag har ett ämne per dag. Jag studerar alltså fem olika ämnen denna termin.

På vägen hem från skolan var jag via ett par butiker. Igår då vi körde till Ikea upptäckte jag en Lidl-butik som bara är 1,5 km från här jag bor. Så bekvämt att ha en billig butik nära.

När jag kom hem chillade jag en stund och sedan började jag laga makaronilåda.
Sedan dess har jag sorterat på mitt nya skrivbord, lagt in kläder i klädskåpet, tvättat kläder, sett på Lip Sync Battle och på Youtube-videor och lackat naglarna.
Nu skall jag tillreda en sallad till kvällsmål och sedan skall jag jobba med några skoluppgifter. Jag skall läsa en lång engelska text tills imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar