13 september 2016

Första boken och sensommar

Idag hade jag sovmorgon. Jag älskar tisdag morgnar. Jag börjar skolan först klockan 13:30 så jag hinner göra mycket före det.
Idag steg jag upp klockan 9:30 och så tog jag en dusch. Efter det skötte jag hemmasysslor medans jag såg filmen Mike and Dave need wedding dates. Riktigt rolig film faktiskt. Jag gillar oftast de filmer Zac Efron medverkar i.
I skolan hade jag två lektioner Allmän språkvetenskap. Vi lär oss om språk i allmänhet, inte bara om svenska utan alla språk. Hur språk uppkom, vad vi skulle göra utan språk, om världsspråken, om djurens språk mm.
Efter skolan cyklade jag via R-kiosken och hämtade ett paket från Adlibris. I universitet lånar man oftast böcker men vår lärare rekommenderade att köpa denna så jag köpte den. En bra grammatikbok kan man mer än gärna investera i.
Sedan dess har jag varit på en promenad. Jag älskar det väder vi har nu. Man blir påmind om att det fortfarande är sensommar och inte höst. Jag blir så glad av att cykla till skolan på morgnarna då solen skiner. På tal om det kan ni gärna följa mig på snapchat (sandrawecks). Jag lägger upp storys så gott som varje dag.

Jag har redan skrivit ett inlägg tills imorgon. Ni ska få läsa om hur jag känner och hur jag mår just nu. Kika in då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar