11 september 2016

Besök och oreomuffins

Idag steg jag upp vid 08:30. Jag tog en dusch, åt morgonmål och bakade oreomuffins innan familjen kom på besök. Idag har jag nämligen namnsdag.
Vi har fixat massor i lägenheten. Min tamburhylla som fallit ner lade vi upp igen och även en annan hylla rätades till så att den blev rak. I köket reparerade pappa en lampa.
Eftersom familjen kom med bil var det lite lättare att ta sig till Ikea så det gjorde vi. Jag köpte en matta från Asko, en stor korg för filtar jag är tokig i filtar) från Kodin 1 och ett skrivbord, köksstolar, en lampa och lite annat smått från Ikea. Nu har jag äntligen allt jag behöver i min lägenhet. Jag skall visa er hur det ser ut här när jag har fått allting på plats. Köket har ni ju redan sett men resten har jag bara gett sneak peaks på. Ni vill säkert se helheten.
Nu skall jag göra några hemmasysslor som att diska, boka tid för att tvätta kläder, föra ner saker i källaren, ordna saker på mitt nya skrivbord mm. Ni vet sådant där som man hatälskar att göra.

Imorgon kör en ny vecka igång och jag är riktigt taggad för den.

Receptet för oreomuffinsen hittar ni här. De var riktigt goda!





Slutresultatet blev för fult för att kunna visas, haha. Jag har ingen sprits hemma så ni kan ju gissa hur frostingen såg ut på muffinsarna. De var dock destu godare. Jag rekommenderar verkligen detta recept.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar