4 september 2016

Solrosor, fest och tågresa

Igår hade jag ett färdigt inlägg för er. Det var bara att klicka på publicera men jag glömde det.
Gårdagen gick i varje fall åt till att tvätta kläder, se klart sista säsongen av AHS och sköta några skolrelaterade ärenden.
På kvällen satte jag på mig festkläder och fixade mig. Fredrik ordnade en riktigt fin och trevlig födelsedagsfest. Det var så roligt att se alla igen, trots att det bara var en vecka sedan sist. Natten spenderades på baren (sjätte veckoslutet i rad, haha), men ärligt sagt var det nog inte en bra natt. Vet inte om det berodde på att jag var nykter och trött eller på att stämningen var dålig.

Idag sov jag ut och förmiddagen gick åt till att sköta en massa hemmasysslor.
På eftermiddagen var jag på en promenad med Elin och efter det träffade jag Lina en liten stund. Fick sedan bråttom hem så att jag skulle hinna duscha och packa det sista.
Just nu sitter jag på ett försenat tåg till Åbo. Trots att jag bara har bott i min lägenhet i en vecka känns det som ett hem för mig. Eller kanske inte som ett riktigt hem, men det känns som om man kommer hem då man kommer hem från skolan. Det blev lite råddigt det där men förstår ni vad jag menar?




Kommunen har planterat solrosor för invånarna i Ingå. De är så fina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar