5 september 2016

Onödigt att gå i skolan och detaljer i min lägenhet

Idag började våra lektioner/föreläsningar på riktigt. Jag har två timmar per dag förutom på fredagar då jag har fyra timmar. Det känns nästan lite onödigt att ens gå i skolan då jag har så få timmar, men just min linje har den högsta obligatoriska närvaron så jag har nog inte några val. Många tänker nog att jag har jättefå lektioner och att det verkar enkelt att gå i universitet, men så är det nog inte. Jag har ju ännu ingen erfarenhet av universitetsstudier men jag vet att lektionerna i skolan är bara ungefär 1/5 av hela skolarbetet. Resten är självstudier som görs hemma.

På vägen hem från skolan skötte jag några ärenden på stan och så var jag hemma 14-tiden. Här hemma har jag gjort lite ett och annat. Jag har sorterat och ordnat i köksskåpen, städat lite, fotat, lagat mat och sett på en massa Youtube-videos.
Nu skall jag äta en sen middag och sedan fortsätta fixa här i lägenheten. Skulle också vilja gå ut på en promenad men vet inte om jag hinner idag.


Det blir så mycket finare i skåpen då man byter ut de fula förpackningarna mot fina glasburkar


Mitt sminkbord


Hur fint är inte detta? Min fina kaktus på min nya favorit pryl, nämligen min marmorplatta från Anttila


Inhandlade två fina kuddfodral på H&M. Det vita fluffiga och det rosa.


Dagens middag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar