25 september 2016

När allt rasar

Igår var jag som sagt på jobb hela dagen.
Efter jobbet kom jag hem och fixade mig och så åkte jag och Lotta till Karis för att träffa Malin och Susanna. Vi förfestade lite där och sedan åkte vi till Ekenäs.
Det var en bra kväll/natt. Absolut inte den bästa kvällen, men helt trevligt i alla fall.
Vi var hemma efter 04:30 och då stupade jag genast i säng.

Idag sov jag ut. På dagen tog jag en dusch, färgade mina ögonbryn, lackade naglarna och packade ihop alla mina saker. Jag har också träffat Lina en stund idag. Hon och Lotta följde mig till tåget. Nu sitter jag alltså på tåget på väg till Åbo. Det blir dock bara en 17-timmars visit för sedan drar jag till Helsingfors.

Jag har inte mått så bra idag. Jag har varit på bra humör hela veckan och mått hyfsat bra, men genast då man visar tecken på att man mår bra rasar allt. Från ingenstans får man ta emot skit igen.
Jag har lovat mig själv att ingenting/ingen skall dra ner mig igen, men det är fan svårt att ta in allt utan att påverkas emotionellt. Jag är skör och lättåtkomlig och vet man hur man sårar mig så kan man dra ner mig till botten igen. Jag är så tacksam över att jag har en massa kul att se framemot de närmaste veckorna. Då slipper man tänka på allt dåligt som händer.

På grund av detta och ett par andra orsaker tänkte jag kanske ta en kort paus från bloggen igen, eller göra den privat. Vad tycker ni?  




Två bilder från idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar