24 september 2016

Hur är det att bo ensam?

Jag har bott ensam i en månad nu så jag tänkte berätta för er hur det har gått, tankar och vad jag tycker om det.
I början kände jag mig jätteensam. Jag visste inte riktigt vad jag skulle göra då jag var ensam.
Veckorna gick och jag hade allt mer program i skolan och skolarbeten som måste göras. Jag hann inte ens tänka på hur ensam jag var.
Trots mitt otroligt dåliga självförtroende har jag tvingat mig själv att gå på så många evenemang som möjligt, då det är där man skapar kontakter och hittar nya vänner. Det har jag också gjort. Hittat nya vänner alltså.
Jag har ju dessutom varit hem nästan varje veckoslut sedan jag flyttade. Nu i början har jag hemlängtan varje veckoslut. Jag vill hem och träffa kompisar, familjen och husdjuren.

Att laga mat har gått bra. Jag har inte ätit skräpmat en enda gång och det är jag nöjd över. Att behärska sig gällande sötsaker är dock väldigt svårt. Vilken tur att jag cyklar bort kalorierna varje dag, hehe. Det blir liksom plus minus noll.

Jag har alltid varit skötsam av mig så det är aldrig kaos i min lägenhet. Jag är ivrig på att städa, diska och fixa. Jag vet att jag har lovat er fler bilder på lägenheten men de kommer senare. Nästa vecka har jag väldigt mycket program och veckan efter det tillbringar jag utomlands så jag kan inte lova er bilder före det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar