10 juli 2016

My weekend; regattan och en nära döden-upplevelse

På fredag jobbade jag en tidig morgontur från klockan 6-14. Resten av dagen gick åt till att se på serier och vara ute.

På lördag (igår) jobbade jag hela dagen. Det fanns väldigt mycket att göra på jobbet så jag jobbade två timmar övertid. När jag kom hem från jobbet ungefär klockan halv sju tog jag en dusch och så fixade jag mig.
När Lotta slutade jobbet efter klockan 21 hämtade jag och Jenny henne och så körde vi mot Hangö. Vi mötte upp pojkarna (och senare flickorna) och så gick vi bara omkring.
Jag hade aldrig varit på regattan förut men jag har verkligen inte missat någonting. Om man är 15 år och full så är det säkert jätteroligt med en massa folk, alkohol och musik men det var ingenting för mig. Allt för mycket människor och allt för mycket skräp. De flesta vet inte ens att regattan är en seglingstävling och inte en ungdomsfest.
På vägen hem från Hangö hände en nära döden-upplevelse. Vi var så nära att krocka med en riktigt stor älg. Jag förstod inte ens vad som hände. Jag har aldrig varit så rädd eller i en sådan chock som jag var. Hemma var vi klockan 02:30.

Idag sov jag ut. På eftermiddagen körde vi mot Sello. Där var vi på bio och så shoppade vi lite. Hela familjen såg på den nya Ice Age-filmen, haha. Vi har sett alla Ice Age-filmer tillsammans.
Jag behöver en ny rock och ett eller egentligen två par nya skor så jag var på jakt efter det idag, men jag hittade tyvärr inte något av ovannämnda.
När jag kom hem hoppade jag i duschen och nu sitter jag här och skriver.

Ikväll skall jag bara ta det lugnt. Jag har varit jättetrött hela dagen och imorgon skall jag vara uppe med tuppen igen.


Den sötaste t-skjortan jag någonsin sett. Jag kunde inte låta bli att köpa den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar