9 maj 2016

Rhodos del 1 - Sensimar Lindos Bay

Nu har jag äntligen bestämt mig för att skriva mina Rhodos-inlägg i kategorier så långt som det går. Att skriva inläggen i dag 1, dag 2 osv. skulle bara vara dumt eftersom vi inte gjorde så mycket de flesta dagarna och jag fotade inte ens varje dag.
Detta inlägg är ett inlägg om vårt vackra hotell Sensimar Lindos Bay.




Bilder på hotellet kan ni se här ovanför.
Hotellet var nyrenoverat, fräscht och snyggt. Ett riktigt fint och prisvärt hotell. Det var även barnfritt (K16) och fyra stjärnigt. Personalen var dessutom väldigt trevlig och hjälpsam.
Den tredje bilden är tagen på en fotorunda vi gjorde med en guide. Hotellet ser ni i mitten av bilden.
Sensimar låg 4,5 kilometer från Lindos stad.





Vi hade morgonmål och middag på hotellet så lunch åt vi bara vissa dagar.
Maten på hotellet går inte att beskriva med ord. Otroligt gott och det fanns mycket att välja på. Till morgonmål fanns det frukt, salt och sött. Någonting för alla helt enkelt.
Middagen var buffébord. Vissa kvällar var temakvällar, t.ex. asiatiskt, grekiskt och italienskt. Vi rullade ut från matsalen varje kväll. Så gott var det. De två mittersta bilderna är bilder på lunch som vi åt på hotellets lunchrestaurang och den sista bilden är en bild på efterrättsbuffén den första kvällen.




Vi drack "drinkar" nästan varje dag. Fanta lemon blev en stor favorit. Poolområdet var dessutom så himla fint. Även det var nytt och fräscht.



Stranden vid hotellet var stenstrand. Inte den finaste stranden jag har varit på men den dög för ett dopp under hela resan. Den dög också för en fin bild med det turkosa vattnet.

Jag kan rekommendera hotellet för personer som vill ha en lugn semester. Är man ute efter fest och fulla ungdomar så hittar man det inte här. Är man ute efter en romantisk resa med sin pojkvän så är detta perfekt. För fem flickor som vi var var detta hotell ett riktigt bra hotell som bjöd på många aktiviteter för unga.

Måste man ge poäng för rummet, maten och hotellet överlag så ger jag faktiskt 5/5 poäng. Jag skulle lätt kunna åka hit igen.

1 kommentar:

  1. Så härligt med hotell alldeles intill stranden! :) Och efterrättsbuffen såg ju trevlig ut ;)

    SvaraRadera