15 maj 2016

ESC 2016

Igår jobbade jag morgontur och på eftermiddagen hade vi besök av mormor, morfar och morbror. Senare fick vi besök av Cedric och Mixu.
På kvällen såg vi på Eurovisionen. Jag orkade inte se på hela då jag hade stigit upp klockan halv sju på morgonen men jag orkade se de bästa bidragen.
Tycker ni att rätt låt vann? Det tycker inte jag. Visst hade låten ett bra budskap men själva låten var inte den starkaste låten i tävlingen och det är ju det tävlingen handlar om.

Över natten försämrades min flunssa igen. Jag vaknade upp och kände mig som jag gjorde på fredagen. Vilken tur att det är några dagar tills nästa jobbtur.
Idag har jag bara vilat. Jag har sett på Ex on the beach och på Youtube-videos.
Ikväll skall jag förbereda mig inför inträdesprovet som är imorgon.

Mina favoriter i årets Eurovision:


Ungern


Israel


Australien


Ryssland (showen alltså, wow!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar