13 maj 2016

Sjuk

Min flunssa blev inte bättre över natten. Tvärtom skulle jag nästan vilja påstå. Kanske fredagen den 13:de har någonting med saken att göra? Jag skulle jobba kvällstur idag men jag kunde inte åka på jobb. Jag måste bli frisk nu innan inträdesprovet på måndag.
Här hemma har jag bara vilat. Jag har sett på film och hunnit jobba på bloggen en hel del. Jag har fotat och gjort färdiga inlägg med bilder för några dagar framåt. Jag älskar att ha några inlägg på lager. Då behöver man inte stressa över att inte ha någonting att publicera.
På sena eftermiddagen orkade jag till och med duscha och städa mitt rum.
Just nu läser jag på inträdesprovet. Det är svårt att veta vad man skall satsa på men ingen vet ju och det är en liten tröst, tänker jag.

Ikväll skall jag se på serier och så skall jag lägga mig tidigt. Imorgon jobbar jag (förhoppningsvis) morgontur. Ni vet känslan när man är sjuk och måste ringa och säga att man inte kan komma på jobb? Man vill inte skapa problem på jobbet men man måste bli hemma. Den känslan gör mig tokig.


Mina sötnosar 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar