23 februari 2016

Tallinn, Estland

Igår var jag som sagt till Tallinn med mamma, Lotta, Elin, Mathias och deras mamma.
Nu tänkte jag berätta kort om dagen.

Jag hade väckning klockan 05:30. Båten startade från Helsingfors klockan 08:30.


På båten åt vi morgonmål, köpte godis och vilade i hytten.


Redan på resan till Tallinn kände jag mig sjuk men jag försökte att inte tänka på det och bara göra det bästa av dagen.


Klockan 11:30 var vi framme och då gick vi till Rotermanni där mina favorit klädbutiker finns. Bershka, Pull&Bear och Stradivarius. Jag skulle ha köpt en bomber jacka men när jag kom tillbaka till Stradivarius (senare på eftermiddagen) för att köpa den så var min storlek slut. Dessutom går det inte att beställa hem den via nätet. Sååå synd! Någon som är på väg till Tallinn?
Ovanför ser ni en bild från Kalev-butiken. 


På eftermiddagen åt vi på Vapiano. Jag åt det jag alltid äter när jag äter på Vapiano. Nämligen deras caesarsallad med broiler. Stor favorit!





Resten av dagen gick åt till shopping och en sväng via gamla stan. Vädret i Tallinn var hemskt. Det snöade och slaskade hela dagen. Mina fötter var dyblöta från morgon till kväll. På bilderna ovanför är det ett kort uppehåll i snöstormen.


Klockan 18:45 startade båten tillbaka till Finland. Vi låg i hytten nästan hela hemresan. Jag hade feber och hosta. Inte så konstigt att dagen var extra tung för mig. 


Tallinn är en grymt bra shoppingstad om man vill slösa en massa pengar. Jag kunde ha köpt hur mycket som helst men jag var snål. Jag kom i alla fall hem med dessa två sminkprodukter från The Balm. Maskaran har jag från förut men jag köpte denna på lager eftersom man inte kan köpa The Balm-produkter i Finland. Schwing-eyelinern har jag velat testa hur länge som helst.
Jag kom också hem med underkläder, godis och alkohol med det är inte så intressant att se på bild.

När vi var hemma klockan 22:30 var det läggdags för mig. Efter att ha gått över 14 km med feber, blöta fötter och bara några timmars sömn natten innan var jag dödstrött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar