25 februari 2016

Sjuk

Ursäkta för en väldigt dålig uppdatering här på bloggen.
Jag borde egentligen inte ha några ursäkter eftersom detta är min blogg och jag bestämmer när jag vill och inte vill skriva men jag tänker berätta för er varför jag har varit borta några dagar (med undantag Estland-inlägget).

För det första har jag varit sjuk, vilket har resulterat i att jag har legat i sängen en väldigt stor del av min tid. För de andra har jag mått allmänt dåligt på grund av min hy som förvandlats till den sämsta hy jag någonsin haft. Att jag har "bad skin days" resulterar i att mitt självförtroende sjunker till noll och jag vill inte ens gå ut från huset. Helst inte på flera dagar.
Jag skulle ha haft en tid hos hudläkaren igår, men den blev avbokad (för andra gången!!) och mitt hopp om en bättre hy inom kort, försvann. Tiden sköts upp med tre veckor och det är en väldigt lång tid! Min akne historia del 2 kommer upp på bloggen i slutet av denna månad. Där kommer ni få läsa mer om februari månad och mina ups and downs.

Så dessa dagar har bestått av några tårar, flunsamedicin och mys med Emil.

Nu när jag har varit på två kryssningar har jag förresten insett hur dåligt jag mår av allt godis jag köpt och hur mycket jag saknar vardagsmotion och träning. Efter denna vecka måste jag verkligen få tillbaka mitt hälsosamma liv.

Idag har jag dock mått lite bättre så jag var till Susanna och träffade flickorna. Vi planerade en resa utomlands! Vi skall förhoppningsvis boka den inom kort. Det skall bli så roligt att åka på resa.


När man är sjuk finns inget bättre än detta och en bok (samhällslärabok för min del)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar