29 februari 2016

På jakt efter den perfekta eyelinern?

Nedan följer några hissar och dissar i eyeliner-kategorin. Om ni letar efter den perfekta eyelinern är det bara att läsa mina tips.

Lumene


Lumene Eye Dramatizer Liquid Eyeliner

Denna köpte jag från Anttila för ett drygt år sedan. Mamma hade en sedan tidigare och jag tyckte den var bra så jag köpte mig en egen. Den var dock bättre i början (förstås) och mot slutet blev den ganska svag. Den var lätt att rita med och bra för nybörjare. Några väldigt tydliga och kolsvarta linjer blev det dock inte. Denna får 3/5 poäng från mig.


Lumene Blueberry Intense Liner Waterproof

Denna eyeliner fick vi i en Livbox för någon månad sen. Ärligt talat så har jag nog aldrig testat en så dålig eyeliner. Visst, den är kolsvart och den hålls bra på, men kanske lite för bra. Det står att den är waterproof men den går inte ens bort med sminkborttagningsmedel. Jag fick gnugga och gnugga, utan resultat. En vecka gick jag omkring med denna eyeliner på ögonlocket. 1/5 poäng får denna av mig.

Sleek


Sleek Flick It Eyeliner

Denna införskaffade jag mig i London i oktober. Den är också lätt att måla med men efter bara några användningar blev den svag och dålig. Färgen vill inte riktigt komma ut ur spetsen på pennan. Det bästa med denna eyeliner är dock att den inte går bort med vatten så den hålls på flera timmar. I slutet av dagen då man rör vid eyeliner "faller" den av. Denna får 2/5 poäng från mig.

L'Oreal


L'oreal Super Liner Black Lacquer

Denna eyeliner är en liquid eyeliner. Man doppar alltså penseln i burken. Jag köpte den inne på Stockmann för dryga två månader sedan. Jag var väldigt ovan vid att använda liquid eyeliners men det var bara en vanesak. Denna eyeliner är väldigt lätt att måla med och eyelinern blir verkligen kolsvart. Den hålls på plats hela dagen. Jag har oljiga ögonlock och för mig är denna eyeliner perfekt. Den får 3,5 /5 poäng av mig. Jag ger den inte fulla poäng för att man måste doppa penseln i burken flera gånger. Dessutom stöder jag inte L'Oreal som testar sitt smink på djur.

The Balm


The Balm Schwing 

The Balms Schwing-eyeliner var det bästa köpet jag gjort på länge. Jag köpte den i Kaubamaja i Tallinn. Den torkar matt, den är lätt att rita med (eftersom det är en liquid eyeliner, vilket jag älskar), den är kolsvart och den hålls på plats hela dagen. Jag ÄLSKAR den. Som ni kanske förstår får den 5/5 poäng från mig. The Balm är lite dyrare eftersom de inte testar på djur men denna eyeliner är så värd sitt pris.

Bäst i test var alltså Schwing från The Balm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar