18 oktober 2015

London part 2

Day 4
Den nästsista dagen hade vi lite mer program på agendan. Vi tog metron till O2-arenan och därifrån åkte vi linbana över Thames River. Man såg över hela London. Synd att det man såg bäst bara var hamnområden. Vi bestämde oss för att åka linbanan istället för London Eye som vi åkte förra gången vi var i London.
Efter att vi åkt linbanan tog vi tåget till Tower Bridge där vi tog en kakao på Starbucks och så gick vi en bit längs med Thames River.
Sedan gick vi till St Dunstan Gardens som var en liten trädgård invid en kyrka mitt i stan.
Tog sedan metron till Bond Street där vi åt lunch och shoppade lite.
Klockan 18 hade vi ett bord bokat på Gordon Ramsays restaurang Bread Street Kitchen invid St. Paul's kyrka. Vi var vid restaurangen i god tid så vi gick och såg på kyrkan och så gick vi till Millenium Bridge för att kolla in den. Även den har varit med i Harry Potter-filmerna.
Väl på restaurangen beställde jag en sallad (som var jättegod) och en choklad tartelett som efterrätt. Mätta och belåtna, men betydligt fattigare, åkte vi hem till hotellet.

Bilder från linbanan

Tower Bridge

St Dunstans

Lunch på Pizza Express

St. Paul´s

Millenium Bridge

Middag på Bread Street Kitchen

Day 5
Den sista dagen (fredag) började vi morgonen med att packa väskorna och checka ut från hotellet. Vi lämnade väskorna på hotellet och så gick vi in till stan. På vägen dit såg vi Londons smalaste lägenhet. Tyvärr så var den en besvikelse. Jag trodde lägenheten skulle vara smalare och mer "tydlig". Svårt att förklara vad jag menar.
De sista timmarna i London spenderade vi på stan där vi åt lunch på Ponti's och gick i butiker.

Marble Arch som låg nära vårt hotell och som är början på Oxford Street.

Lunch på Ponti´s. Har blivit besatt av getost på pizza.

Efterrätt på vår favoritplats, Ben´s Cookies.

Flyget hem startade lite före 19 lokal tid så vi var hemma på natten mellan fredag och lördag. När vi kom hem var det genast läggdags.

Slutligen måste jag säga att denna resa var väldigt bra. Vårt hotell var jättefint, vi bodde lagom nära centrum och vi hade tur med vädret. Vad mer kan begära?