27 augusti 2015

Deep thoughts

Ibland har jag de där sömnlösa nätterna som jag bara ligger och funderar på allt mellan himmel och jord. De senaste nätterna har varit exakt sådana. Jag somnar inte förrän 1-2-tiden och det är sjukt irriterande eftersom jag har skola följande dag.
När jag har sådana nätter ligger jag oftast och funderar på vad jag vill med mitt liv. Ibland vet jag inte vad jag vill medan jag vet exakt vad jag vill. Man blir ganska förvirrad av att ha sådana tankar som inte ger klara svar.
Jag funderar på vad jag borde göra för val för att jag själv skall bli så glad som möjligt.
Skall man göra ett val som innehåller både minus och plus där ändå plusen (hur böjer man ordet plus?) väger mer eller ska man sträva efter högsta möjliga plus trots att man inte vet hur man skall göra det?
Vet inte alls om ni förstår vad jag menar eftersom jag inte skriver riktigt rakt ut men jag måste ju censurera lite eftersom jag inte vill skriva ut varenda detalj ur mitt liv.

Har ni sådana här tankar ibland eller vet ni exakt vad ni vill få ut av ert liv eller vilken stig ni skall välja på vägen?


Från We Heart It

2 kommentarer: