19 juni 2015

Sommarlista 2015

Sommaren är här! Vad ska du göra nästa vecka?

På måndag skall jag ut i skogen och rada ved, på torsdagen skall jag till Ekenäs och så skall jag på Ingå dagen på lördagen.

Tre saker du vill göra i sommar.

Sola, tillbringa tid med mina vänner (vilket jag redan gjort en hel del) och åka till stugan.


Tre saker du inte vill göra i sommar.

Sitta inne och se regnet ösa ner, inte ha tid för mina vänner och bada. Hatar att bada.

Vad blir din sommarplåga 2015?

Det draaar (här).


Landet eller stan?

Jag bor ju på landet, men jag gillar staden mer än landet så svårt att välja. Kanske ändå landet på sommaren.

Vilka dofter får dig att känna att sommaren är här?

Doften av gräs, blommor, rökt lax och grillmat.

Vad grillar du mest?

Majs, champinjoner och grillspett.

Vad är sommarmat för dig?

Grillmat, nypotatis, sill, dill, rökt lax och glass.


Sommarjobb - ångest eller glädje?

Både ångest och glädje. Ångest då solen skiner och man måste sitta inne på jobb. Glädje då pengarna rullar in på kontot.

Vilken är din värsta sommarinsekt?

Myggan.

Vilka böcker skall du läsa?

Alla Harry Potter-böcker, alla John Greens böcker och en massa religion och engelska böcker.


Har du tänkt besöka några särskilda platser?

Nej, inte vad jag vet om än. Skulle dock gärna besöka Power Park för att åka Europas värsta bergochdalbana.

Vilket är det somrigaste plagget du har?

Många skulle säkert svara "min blommiga klänning" på den här frågan men sanningen är att jag inte har något sådant plagg för det är inte "jag". Jag svarar alla mina shorts. Älskar dem alla.

Sommarregn - ja eller nej?

Nej. Jag vill ha sol och minst +20 grader. Lär inte få vad jag vill i år.

Har du tänkt utmana dig själv i sommar?

Jag skrev ju tidigare om att jag skulle vilja hoppa benji den här sommaren men får se om jag har överlopps tid och pengar för det. Sommaren är dock full av utmaningar så får se vad som händer.

Och till sist - din bästa sommarrutin?

Att sova länge på morgnarna och inte ha några planer för hela dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar