12 juni 2015

Mitt drömjobb

Får ofta frågan om vad jag vill studera efter gymnasiet och jag svarar alltid: jag vet inte. Jag vet faktiskt inte vad jag vill bli när jag blir stor eller vad jag vill jobba med hela resten av mitt liv. Det finns så många olika möjligheter nu för tiden.

Jag älskar språk och kultur så det skulle vara roligt att jobba på till exempel ett flygfält. Har funderat lite på modersmålslärare också. Finlandssvenskan står så nära mitt hjärta. I och med det skulle jag också gärna jobba som journalist för någon tidning.
Sen så älskar jag ju att fotografera men att vara fotograf duger inte som yrke om man inte är riktigt riktigt bra. Kanske fotograf skulle vara bra som ett sidojobb?

Som sagt har jag flera alternativ, men inget yrke jag känner att är "jag". Så verkar det dock vara för de flesta och man kan ju byta linje om man väljer fel. Känns bara som om man kastar bort tid om man gör så.



Bild från Google

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar