10 april 2015

Hairtalk

Kommer ni ihåg när jag bestämde mig för att börja med balsammetoden?
Har hållit på med balsammetoden i cirka 14 veckor nu och mitt hår har inte bara förändrats utan det har blivit mycket bättre på flera sätt. Tyvärr har mitt hårbotten också blivit väldigt torrt, vet dock inte om det beror på att det är vår och kallt ute.
Före nyåret trodde jag inte att jag skulle våga sätta undan min plattång och inte platta håret på flera veckor. Satt dock undan plattången då jag började med balsammetoden för cirka 14 veckor sedan. För gott vet jag inte, men absolut för 30 dagar i månaden. Just nu har jag inte någon längtan efter att få platta mitt hår. Det är så skönt att inte behöva göra det på morgnarna. Det tar ganska mycket tid och så är det väldigt jobbigt.
Jag som har självlockigt hår har i alla fall två bra anledningar till att bruka balsammetoden. För det första gör balsammetoden att jag inte behöver tvätta håret lika ofta. Det har inte ännu märkts så mycket eftersom jag bara hållit på med detta i dryga 14 veckor och detta är ju ett långtidsprojekt. I början var mitt hår jättesmutsigt och jag kände mig så ful precis varje dag på grund av det men det är mycket renare nu. För det andra blir de "sprängda" lockarna mer mjuka och fina.

Tog tyvärr ingen före bild men här är en bild på hur mitt hår ser ut just nu. Det är fortfarande slitet men jag skall till frisören nästa veckas fredag så då blir det bättre. Jag tror inte ni ser någon skillnad på håret men jag ser en stor skillnad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar