24 november 2014

Tankar om julpynt i oktober

Är det någon annan än jag där ute som tycker att det är lite väl tidigt för julpynt i oktober och november? Jag förstår att det är den tid på året då man får spendera med dem man älskar mest och visst är julen fin, men jag förstår inte riktigt det här med att pynta gator och balkonger med julljus genast då det blir mörkt ute.
Jag tycker att julpynt och julljus borde sättas upp i december då det börjar närma sig jul. Inte sätts det ju upp påskpynt två månader tidigare heller, så varför gör man det med julpynt och julljus? Visst är det mysigt med levande ljus inne och det är ju helt okej att ha det, för det hör ju till hösten och mörkret, men ljus med tomtar på passar kanske inte riktigt in i oktober. Jag vet inte vad ni tycker, men så här tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar