21 oktober 2014

Cyprus part 1

Var hemma i kalla Finland klockan 05:00 i natt efter en ljuvlig och varm vecka på Cypern.
I år gör jag så att jag lagar tre inlägg. I det första inlägget berättar jag om måndag-onsdag, sedan om torsdag-lördag och till sist berättar jag om söndag&måndag och sätter bild på shoppingen.


Day 1
På måndag förra veckan åkte vi först till Lojo för att lämna Doris hos Susanna och sedan i god tid till flygfältet. Flyget startade en halv timme för sent och det tog ungefär fyra timmar. Var framme vid hotellet efter klockan 01.



Day 2
Steg upp någorlunda tidigt och gick ner till stranden. Spenderade hela förmiddagen och en del av eftermiddagen där.
På kvällen gick vi på stan och åt på favorit restaurangen Hippo Campus.



Åt glass varje dag så undra inte varför jag har så många glassbilder


Samma stad och hotell som förra året


Utsikten från vår balkong



Inne på Hippo Campus

Day 3
Samma gällde även denna dag. Steg upp tidigt och gick ner till stranden. Spenderade hela förmiddagen där. På eftermiddagskvällen började det regna, hagla och åska. Bestämde oss för att ta vara på tiden så vi åkte till Ayia Napa. Shoppade lite och åt på restaurang.



Poolen och en vattenmelonsodling


Bästa glassen!



Ayia Napa


Åt jag faktiskt två glassar denna dag? Haha, kanske det

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar