5 september 2014

Test

Finally friday! Kort skoldag idag. Två första timmarna hade jag franska. Hade provövning första lektionen och prov andra lektionen. Sedan hade jag två lektioner engelska och då var vi på datorerna och jobbade på arbeten som har med Australien att göra. Med andra ord så hade vi en lätt dag.
Var hemma redan tolv så har varit länge hemma. Har inte fått något gjort men har pysslat ganska länge med kameran. Börjar redan förstå mig på alla funktioner och vad som går bra att fota och vad som inte går så bra.
Redde faktiskt upp ett skåp, så jag tänkte fortsätta med att reda upp under sängen. Jag lovar att jag inte är den ända som gömmer saker under sängen. Eller är jag? Det är ju så behändigt.


Lägsta brännvidden, 55 mm


Högsta brännvidden, 200 mm

Två testbilder från idag. 55-200 mm:s objektivet verkar inte långt från perfekt just nu. Tog bilderna från samma plats och på den andra bilden har jag alltså zoomat så långt det går. Detta objektiv kommer bli perfekt för resor och naturbilder. Det ända minuset med detta objektiv är att det måste vara ganska ljust för att man skall få skarpa bilder, men eftersom detta kommer användas mest utomhus så blir det nog inga problem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar