1 maj 2014

Söndag eller torsdag?

Eftersom jag (och antagligen resten av Finlands elever och studerande) är ledig i dag så hade jag en lång och skön sovmorgon, precis som på söndagar. Dock är det bara torsdag, vilket jag har lite svårt att förstå.
Men jag har i alla fall fått en hel del gjort här hemma. Jag har packat så långt som det går just nu, flyttat och sorterat alla bilder från kameran, tvättat en massa kläder, jobbat med både samhällslära och historia och så har mormor, morfar och morbror varit här på munk och mjöd.

Nu skall jag hoppa i duschen. Senare skall jag se på Criminal Minds och fortsätta läsa på Elsas Värld som jag fortsatte med igår efter en paus då jag läste engelskaboken.

I dag är det bara en månad till sommarlov. Ska jobba riktigt ordentligt de sista veckorna. Efter resan är det bara en normal skolvecka. Sedan en provvecka och sedan skolavslutning. De här tre åren i gymnasiet kommer gå så snabbt att jag inte riktigt hinner med själv.



Throwback

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar