12 maj 2014

England part 1

Nu är jag hemma från England och fit for fight! Eller inte riktigt. Är helt sjukt trött och har absolut ingen motivation.
Tänkte i alla fall dela upp bilder och text i tre delar så att det inte blir något mega-inlägg.
I första delen berättar jag om de fyra första dagarna, i det andra om de tre sista dagarna och det tredje inlägget är ett haul-inlägg.

Day 1
Åkte iväg på morgonen den 4 maj. Åkte tre timmar flyg och sedan fyra timmar buss till Exeter. På vägen stannade vi vid Stonehenge. Var en ganska tråkig sevärdhet, men absolut värd att se. Framme i Exeter väntade våra värdfamiljer. Jag och Erika blev upphämtade av mamman och äldsta flickan i familjen. När vi anlände till familjen hälsade vi på alla och umgicks på kvällen. Wilfred, Albert, Matilda och Harriet hette barnen. Alla var verkligen jätte trevliga och deras husdjur (tre hundar, två deguner och x-antal höns) var jätte söta.

Day 2
Andra dagen hade vi tre lektioner skola på förmiddagen och på eftermiddagen guidade Roger oss runt staden och visade oss Exeter Cathedral. Helt sjukt fin stad var det! Shoppade redan lite andra dagen, shopaholics kan man väl kalla oss sex (Malin, Susanna, Erika, Lotta, Roosa och jag).









Day 3
Tre vanliga lektioner på morgonen. På eftermiddagen åkte vi till Sydmouth. Det var en jätte fin plats, med en fin utsikt och jag njöt på alla sätt och vis. Det var himla blåsigt men varmt.
På kvällen såg vi på film med 6-åringen Wilfred och gick ut och gå i staden med Tessa och Rebecka.









Day 4
Hade tre lektioner skola på förmiddagen och på eftermiddagen hade vi ett projekt. Vi skulle fråga tio människor i staden tio frågor. Min grupp ställde frågor om Finland och vi fick nog många intressanta svar. Dock var jag nog lite besviken eftersom ingen visste så mycket om Finland. Senare shoppade vi lite igen och åt på KFC. Blev himla besviken på den sjukt dåliga servicen och maten var inte den godaste heller.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar