24 oktober 2013

Cyprus part 3

Nu i sista delen tänkte jag berätta om maten och allmänt bara vad jag tyckte om resan.
Åt ju ute två gånger om dagen sju dagar i streck så vi hann testa lite olika rätter och en massa olika ställen. Har en massa bilder på mat, glass mm. Men tänkte kort berätta priser och vad som var bra/dåligt.
Både mat och dricka var billigt på Cypern, kanske inte så hemskt billigt men billigare än i Finland. T.ex. en tallrik med två tortillas, sallad och pommes frites kostade runt 7 euro. Bra var ju att det var billigt, dåligt var att det var pommes frites till precis varje rätt vilket blev ganska tråkigt i längden. Åt grekisk sallad några gånger också och grillad halloumi. Det är ju bara såå gott.
Glass som man köpte från butiken var dyrare än i Finland men lösglass var jätte billigt. Smakade på tre nya sorters glassar. Oreo, Kit Kat och Bounty och alla var verkligen jätte goda! Helt klart tre nya favoriter.








Nya favoriterna. Om ni har sett någon av dessa i Finland, snälla kommentera var.



Crepé med jordgubbar, banan, nutella, vaniljglass och chokladsås

Vad tyckte jag om denna resa? Jo, jag måste erkänna att jag är mer en "stadsmänniska". Gillar mer att fara på resa till någon stad än att ligga på stranden. Det var ju nog jätte skönt men kanske lite tråkigt för mig. Men nu vet vi i alla fall att nästa år vi åker på resa blir det en stad av något slag. Annars var resan jätte lyckad. Det var bra väder och vi åt massor med god mat.





3 kommentarer:

  1. kit kat i österbåtten.Alahärma
    -glass lover!

    SvaraRadera
  2. Ser ut som om ni hade en skön resa, härligt att bara få komma bort lite..... Men att hänga på stranden är nog inte heller min grej så vi säger att det är ett "släktfel" och att vi mera är stadsmänskor, visst?? ;)

    SvaraRadera