22 oktober 2013

Cyprus part 1

Hej! Länge sedan sist, men som sagt har jag varit på resa och jag har massor att visa och berätta för er. Vet inte riktigt var jag skall börja men jag tänkte berätta i långa drag om platsen, hotellet, vad vi gjorde osv. Har gjort nåt som jag aldrig trott jag skulle göra!
Men idag tänkte jag börja med att berätta lite om hotellet och staden som vi bodde på/i. Resten för ni höra inom de närmaste dagarna.

På måndag natt/morgon flög hela familjen iväg till Protaras, Cypern. Hotellet vi bodde på hette Lantiana Gardens och jag tycker det var ett jätte mysigt hotell med vänliga människor och god mat, fina rum osv. Dessutom bodde det fyra kattungar på hotellet och de var jätte söta!
Hotellet låg inte helt vid stranden men väldigt nära både staden och stranden Fig Tree Bay.



Hotellet


Utsikt från balkongen


En av kattungarna på hotellet



Stranden

Staden var mysig. Många ljuvliga restauranger och några små butiker. Ett minus var alla tusen turistbutiker med samma saker i alla butiker. Blev lite trött på dem. Har inte alls många bilder från staden men här är två.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar