16 juli 2013

Stockholm

Hej! Är hemma från Stockholm nu efter en jätte lyckad resa :) Skall först berätta om resan och i slutet får ni bilder på det jag köpt och bilder från Stockholm. Var beredda på ett långt inlägg med många bilder.
På söndagkväll for vi med Viking Grace till Stockholm. Vi åt på restaurang Oscars där min faster jobbar. Åt en tre rätters middag som bestod av fiskförrätt, fiskhuvudrätt och till efterrätt glass med jordgubbar, limekuber och vitchokladlime-sås. Det var annorlunda rätter men gott i alla fall.




Middag på Oscars


Steg upp jätte tidigt på måndagmorgon, åt dock inte morgonmål utan vi tog bussen in till stan och åt morgonmål på ett hotell. Det var jätte lyxigt! Åt fruktsallad och croissanter med nutella.
Efter det gick vi på gamla stan tills det var dags att åka med båt till ABBA the museum. Där fotade jag massor och det var helt intressant faktiskt! Träffade också Roosa som var där samtidigt som vi :)
Efter det var det dags för det jag väntat på mest, shopping alltså! Shoppade länge och så åt vi Burritos i en saluhall. Kom hem med lite saker, inte så mycket som jag trodde jag skulle komma hem med men lite i alla fall.
På kvällen åt vi stående bord på båten och spelade bort lite slantar.
Idag steg vi upp jätte tidigt igen och åt morgonmål på båten, sen var det dags att åka hem. Var hemma redan 10-tiden. Resan var jätte lyckad och jag älskar Stockholm, skulle kunna bo där!




Bilder från Stockholm



Morgonmål på hotellet

ABBA The Museum









Klänningen som var med i Mamma Mia


Älskar Joe & The Juice, synd att det inte finns i Finland


De som tror att Hollister är en helt vanlig klädbutik i stil med H&M, tror fel. När man går in är det inrett som ett beach hus. Ser ju ut så från utsidan också. Det är mörkt där inne och det spelas "strandmusik", man blir välkomnad och det doftar gott. Man får bara jobba där om man ser bra ut  och dessutom sade pojken bakom disken "Hej älskling!" till mig. Man kan inte annat än älska Hollister.




Tippers Beach Body Mist

Detta köpte jag från Hollister, skall antagligen beställa mer idag nu när jag vet lite om storlekarna.



Smycken från Ur&Penn


Top från Ohio



Hittade äntligen en cokis med mitt namn på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar