17 maj 2013

You can fake a smile, but you can't fake feelings

Igår kändes det som om Finland vann två gånger. Först i ishockeyn och sen kom de vidare till final i Eurovisionen vilket kändes jätte bra. Matchen däremot var stressig och Finland vann just och just. Satt hemma och kollade riktigt noga så att jag inte skulle missa en enda rörelse men de vann i alla fall och det var ju huvudsaken. Missade dock en del av första perioden för att vi var ute med vår granne och spelade fotboll och sånt.
Idag har det varit en rätt så bra dag. Hade första timmen ett engelskaprov som gick jätte bra. Sen hade jag två timmar hejarklacksmöte. Fösta timmen jobbade jag, Lotta och Ina med band och skyltar vi skall ha till hejarklacken och andra timmen var det möte för alla.
Efter det fick vi veta resultaten i matematikprovet och jag är nöjd. Sen hade vi ett test i finska och sista timmen fysik där vi jobbade med våra arbeten. Har skrivit ner allt till det. Nu skall jag bara skriva det i dokument och printa ut det. Till måndagen måste jag också laga ett hälsokunskapsarbete så det blir mycket jobb det här veckoslutet men också roliga saker händer. Det kommer ju ishockey imorgon, Finland-Sverige och sen kommer det den efterlängtade Eurovisionen. Sen får jag se lite vad jag gör på dagen imorgon och på söndagen. Ikväll har jag inget speciellt på schemat, tänkte kolla en film med Lotta och kanske baka nåt gott :) Till sist skall ni ännu få mina favorit låtar från gårdagens Eurovision, vi hörs imorgon!


Island


Azerbaijan


Norge


Georgien


Schweiz
Schweiz kom tyvärr inte vidare till finalen men jag tyckte de var riktigt bra i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar