18 maj 2013

Starbucks

Hello! Är just nu paus i hockeyn så jag hinner skriva ett snabbt inlägg.
Idag på morgonen åkte vi iväg till Vanda på loppis och till lite butiker. Eftersom vi nu var i Vanda så åkte vi in via flygfältet och nappade åt oss några Frappucinos på Starbucks. Det var tredje gången vi var till Starbucks i Finland men vi var ju i London också så jag har hunnit smaka på en hel del olika sorter där men den jag tog idag var nog den bästa hittills. Sedan skyndade vi oss iväg till Kyrkslätt där vi köpte hem lite Koti Pizza och handlade mat. När vi kom hem hade hockeyn redan börjat för 5 minuter sedan men som tur hade det inte hänt nåt då ännu. Vi packade upp och satte oss på soffan framför hockeyn och åt pizza. Ser inte så bra ut just nu för Finland men om de skärper sig lite nu så kan vi ännu vinna. Om inte så blir det bronsmatch men brons skulle också vara helt okej.
Ikväll kommer det Eurovision och jag har en hel del att göra före det. Jag skall ut och hjälpa pappa med veden, laga på mitt hälsokunskaparbete mm.
Igår kväll kollade jag och Lotta den första Twilight-filmen. Eftersom det var den första Twilight-filmen jag någonsin sett (jag vet att ni skrattar just nu) så hade jag ganska höga förväntningar och den var ju bra. Inte den bästa filmen jag sett men den var riktigt bra! Lagade också hela mitt fysikarbete igår kväll så nu har jag det undan.
Snart börjar hockeyn igen. Heja Finland!





Bästa♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar