15 april 2013

Internationellt prov

Huhhu, vilken dag! På morgonen när jag gick in i skolan kom Roosa springande och sa att vi har franska internationellt prov idag. Jag visste nog att det skulle komma snart men inte var jag beredd att ha det idag eftersom vi har haft en hel del andra prov att öva på. Men i alla fall så tog provet de tre första timmarna (missade gymnastiken och modersmål) och den fjärde timmen hade vi ett hälsokunskaps prov som gick bra, så jag hade fyra timmar prov idag. Imorgon fortsätter internationella provet med en muntlig uppgift, nervös som jag vet inte vad! Dessutom har vi engelska prov imorgon också så det gör inte stressen mindre i alla fall. Men snart är allt detta över och det roliga slutet av skolan med klassresa, stafettkarneval och bal börjar :)
När jag kom hem idag kan ni nog säkert gissa att jag satt mig ner och kollade på tv. Har inte gjort så mycket annat egentligen. Jag lämnar allt till sista sekunder som vanligt. Men nog med det.
Kvällen består alltså av plugg, plugg och lite mera plugg, ser verkligen fram emot det! Blev ett långt inlägg idag men har man mycket att berätta så blir det så. Vi hörs imorgon!


Pippitröjan beställde jag från Bubbleroom (märket Rut m.fl) för ett bra tag sedan. Börjar nog bli lite för varmt med tröjor märkte jag idag, men det är väl ett tecken på att sommaren snart är här?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar