20 mars 2013

Turdag

Oj vilken tur jag har haft idag men jag berättar om det längre ner.
Igår efter den tråkiga skoldagen hade vi matkurs i Västankvarn. Vi lagade kräftstjärtsröra med saltiga vofflor, pesto- och soltorkadtomatbroiler med citronrisotto och till sist lagade vi chilichokladkaka :) Det blev riktigt gott och jag rullade nästan hem, haha! På kvällen slöade jag bara och övade lite på hygienpasset.

Idag? Ja, idag har jag haft en bra skoldag med ett föredrag och slöa timmar. Det är skönt att ha föredraget undan. Efter skolan åkte jag ner till byn med Lina :) Jag köpte present till mamma som fyller år idag, jag vet att du läser, så grattis!
Sen for vi till biblioteket där jag övade lite på hygienpasset och bara talade med Lina. Riktigt trevligt :) Sen for vi och skrev hygienpassprovet och gissa vad? Jag KLARADE det!!! En tyngd lyftes från mina axlar, äntligen är det över. Fick dessutom veta att jag fått ett av de sommarjobben jag sökt så nu gör jag något på sommaren i alla fall. Får se om jag får det andra jag sökt :)
När jag kom hem åt vi en jätte god födelsedagsmiddag och firade mamma en stund.
När jag senare loggade in på min mejl så hade jag fått ett meddelnade där det stod att jag vunnit ett pris från 1D Flashmob Finland, planscher blev det. Jag är riktigt nöjd över denna dag!
Tänk att man kan ha så mycket tur på bara en dag. Ikväll taggar jag PLL och muffins, hihi , vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar