2 januari 2018

Mitt nyår och en story om jakten på den perfekta väskan

Mitt nyår firades för omväxlingens skull i Åbo. På nyårsaftons dag gjorde jag inte mycket mer än bara var hemma. Klockan 18 mötte jag upp fem tjejer hos Alice. Vi åt middag och bara hade det bra. Vi spelade drickaspel, blev fler på festen och drog ut till Skärgårdsbaren. Jag hade en galet rolig kväll/natt! Det blev ett riktigt bra slut på år 2017 och en bra början på år 2018.

Nyårsdags morgon var mindre kul och hela dagen gick i princip åt till att ta det lugnt, packa och städa för att sedan åka hem till Ingå i det värsta möjliga föret. Hemresan som brukar ta en timme och 20 minuter tog två timmar.

Idag har jag jobbat. Och hämtat ut ett paket från Zalando and thats´s about it.

Jag måste berätta en liten historia om jakten på den perfekta väskan, då det ändå var den jag fick på posten idag.
I somras bestämde jag mig för att satsa lite mer pengar på en väska jag länge suktat efter, nämligen Malene Birgers Grineeh-väska i färgen svartvit. Jag beställde hem en och fick en som var svart och någonting som liknade gult eller ordentligt naturvit. Jag gillade inte den färgen alls så jag beställde hem en likadan väska från en annan hemsida och sedan en från en tredje hemsida, då jag trodde det var något tillverkningsfel. Men det var det inte. Hemsidorna jag beställde väskan ifrån hade kvar bilderna på den gamla versionen, det vill säga den svartvita, medan man fick hem den svart"gula". Jag mejlade alla hemsidor, men de påstod att det inte var någon skillnad på väskorna.
Så när jag och Lotta var i Stockholm gick jag in i Malene Birger-butiken och frågade varför jag fått hem "fel" väska gång på gång och de svarade att väskan inte mera fås i svartvit och att de har ändrat nyansen på den vita färgen.
Jag skickade tillbaka alla väskor och bestämde mig för att skita i hela väskan, men så såg jag denna nya version för några dagar sedan och jag klickade hem den direkt. Det var som att det var meningen att jag inte skulle köpa den svartvita och jag är glad att jag inte gjorde det för denna är så mycket finare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar