1 december 2017

Glöggrundan 2017

Glöggrundan är (äntligen eller synd nog?) över. Hela gårdagen levde jag i nån sorts bubbla med en massa andra halarklädda finlandssvenska studerande.
På dagen, innan Glöggrundan, vilade jag mest så att jag skulle orka hela dagen och kvällen. Klockan 15:30 mötte jag upp mitt Glöggrunda-gäng på torget och så började vi springa runt hela stan. Jag var inte riktigt med i själva känslan förra året, då jag inte drack alkohol, så jag visste inte vad jag skulle förvänta mig. Jag tyckte det var jätteroligt och början av kvällen var nog den mer lyckade delen enligt mig.
Mellan barrundan och efterfesten på Venus gick vi hem till mig på mellanfest.
Efterfesten ägde som sagt rum på Venus. Hov1 uppträdde och jag dansade massor. Riktigt lyckad kväll, men jag hade nog lite högre förväntningar. Jag tror att jag var för trött och lite för illamående för att kunna njuta fullt ut. Jag somnade i alla fall runt klockan 6.

Idag har jag mestadels legat i sängen men jag har även hunnit reda upp lägenheten, laga mat och packa väskan. Just nu sitter jag på tåget på väg till Ingå för en jobbhelg. Det är sista jobbhelgen innan jag tar jullov om två veckor.


En del av mitt gäng igår (mobilbild)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar