25 oktober 2017

"Höstlov" och Harry Potter sitz

Det var ett tag sedan sist. Jag har varken haft motivation eller tid att satsa på bloggen, men mest har jag nog haft brist på motivation. Den brukar försvinna då jag inte har haft tid för fotografering eller helt enkelt inte vetat vad jag skall fotografera. Det är lite svårt att gå ut i Åbo och fotografera då det inte finns så mycket natur i centrum. Det är ju natur jag helst fotograferar.

De senaste fyra dagarna har jag i alla fall hunnit med en hel del.
Söndagen var riktigt tråkig. Ni vet en sån där riktigt vanlig söndag med matlagning, serier och städning. På kvällen hälsade jag på Lotta och sydde halarmärken med Frida. Det var mysigt.
På måndag hade jag också en ganska tråkig dag men på eftermiddagen cyklade jag och Lotta till Prisma och handlade. På kvällen lagade vi brownies och såg på Harry Potter.
Igår var en riktigt bra dag. Jag och Lotta gick på stan, på jakt efter rekvisita till kvällens sitz. Vi åt lunch på Fontana också. På kvällen var vi som sagt på sitz. En Harry Potter sitz som var riktigt rolig. Det kan ju inte bli dåligt då temat är perfekt. Impuls hade ordnat roligt program och hela sitzen i sig var otroligt bra. Jag var hemma efter klockan 2.

Idag då? Jo, idag har jag hunnit vara i skolan några timmar. Journalistik stod på dagens schema. Min linje har ju egentligen "höstlov", men denna kurs hör inte till svenskan. Höstlovsveckan på universitet fungerar i princip som en undervisningsfri självstudievecka, vilket betyder att en nog har en massa deadlines.
Efter skolan cyklade jag till Lotta och sedan hem en sväng för att sedan möta upp Erika på Fontana. Vi sitter fortfarande här och bara pratar. Det var en tid sedan sist.


Gårdagens lunch på Fontana

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar