28 augusti 2017

Ett år sedan...

Idag är det exakt ett år sedan jag steg in i Arken i Åbo, nervös men glad och spänd på vad som komma skulle. Jag träffade mina studiekamrater som på under en månad blev mer än det. Vi blev svenskisarna. Vi blev en tight grupp. 
Idag är jag tillbaka i Åbo. Men denna gång i en annan lägenhet, en lägenhet jag bara kunde drömma om för ett år sedan. Jag sover i en säng, en säng jag inte sov i för ett år sedan.
Idag har jag en någorlunda klar framtidsplan. För ett år sedan förstod jag ingenting om kurser, läsordningar eller studiepoäng. Jag förstod ingenting om examen eller arbetsbördan. 
För ett år sedan visste jag ingenting om Åbo. Idag vet jag en hel del och jag kan orientera mig fram utan Google Maps. Jag känner till de bästa caféerna och restaurangerna.

Jag kan inte riktigt förstå att det redan gått ett år. Det känns overkligt men spännande att gå vidare i både studier och liv.  


I tåget på väg till Åbo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar