14 juli 2017

Min aknehistoria del 12 - Månad 1 efter Isotretinoin

Det har nu gått en dryg månad sedan jag slutade med Isotretinoin. Min hy blev inte perfekt men jag är ganska nöjd ändå. Min magkänsla säger att detta inte var sista gången jag åt medicin för akne. Det återstår väl att se.
Jag har talat med min hudläkare. På hösten ska jag börja behandla mina ärr och små finnar i form av ett Isotretinoin gel som heter Differin.

 Mina läppar är inte längre torra. Mitt hårbotten är dock otroligt torrt. Jag vet inte om det beror på sommaren eller medicinen. Annars har jag inga biverkningar kvar och det är ju otroligt skönt.

Jag fortsätter med mina akne inlägg i höst då jag börjar använda Differin. Det blir alltså ett par månaders paus.

Så här ser min hy ut just nu. Ganska bra med tanke på all sand och allt damm jag hade i ansiktet hela veckoslutet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar