10 juli 2017

Bästa veckoslutet någonsin

Efter ett par sömnlösa nätter, långa promenader, cykelturer med söndrig cykel, kalla kvällar/nätter, en otroligt smutsig kropp och förstörda skor, ömma fötter, trängsel med tiostusentals människor och ett lågt intag av mat men desto högre intag av alkohol (speciellt på fredag då jag fortfarande hade energi), kan jag konstatera att detta veckoslut var värt precis varenda slant, sömnbrist och huvudvärk. Jag ljuger inte ens när jag skriver att detta veckoslut har varit det bästa någonsin för det har det.

Vädret var perfekt hela veckoslutet. Det var sol och varmt och igår (söndag) var det till och med lite för varmt. Vi såg artister jag länge velat se. Vissa var bättre än andra men ingen var dålig. Mina favoriter var definitivt Martin Garrix, JVG, Dj Snake och Kygo. Det är gemenskapen som gör det så bra. Alla är där av samma orsak. För att njuta av sällskapet och musiken. 
Jag har fått minnen av detta veckoslut som jag nog aldrig kommer glömma. Att träffa nya människor och höra favoritlåtarna live.

Nu tycker i kanske jag gör en stor grej av bara en festival men för mig var det inte bara en festival. Det var mycket mer. Det var den första festivalen men definitivt inte den sista.

Imorse när jag steg upp kände jag lite ångest för att åka från Åbo. Efter ett så bra veckoslut vill man inte åka hem. Jag åkte dock inte hem utan upp till Österbotten och stugan. Jag ser framemot en skön vecka och att få träffa vänner, familjen och bara ta det lugnt.

TUSEN TACK RUISROCK och alla som varit en del av mitt veckoslut. Vi ses nästa år igen!


Fler bilder får ni när jag publicerar nästa mobilbilder-inlägg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar