10 maj 2017

Låt oss tala om Eurovisionen, ishockey och vädret

Utebliven uppdatering igår igen men jag var så slut efter två tidiga morgnar så jag låg bara och tog det lugnt hela dagen.
Jag jobbade morgontur igår igen och när jag kom hem efter klockan 14 lade jag mig på sängen och vilade. På kvällen tittade jag på Eurovisionen. Otroligt att Finland inte kom vidare i år. Låten var riktigt riktigt bra.
Det är inte bara Eurovisionen som har gått dåligt i år. Hur dåligt har inte ishockeyn gått? Vi som brukar visa vad vi går för. I år är talangen som bortblåst. Eller det är fel i lagets struktur och ledning. Hur som helst är jag mest besviken på att det inte ser ut att bli ett bra ishockey år. Att Finland inte gick vidare till final i Eurovisionen var ingen överraskning. Den smällen tar vi ju varje år.

Idag på morgonen lagade jag en dunderfrukost med chiapudding och avokadobröd. Det åt jag framför Paradise Hotel finalen. Förmiddagen gled inte på som vanligt. Jag hade ont i magen så jag vilade mest.
Jag har jobbat på ett skolarbete och varit till butiken idag. Inte så mycket mer än det.

Och det här vädret hör ni. Än en gång är alla överraskade över att det snöar i maj. Inte så vanligt men inte ovanligt heller. Ifjol var det över 20 grader och sol idag. Idag snöar det och temperaturen ligger precis över noll grader.


Dunderfrulle!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar